Undilah...

Thursday, February 16, 2012

Jumaat Malami


Pada satu malam Jumaat yang nikmat, sepasang suami isteri sedang asyik menonton filem Sumpahan Kum Kum di Astro First, kini di pawagam dan di rumah anda, dan juga di tangan tauke VCD haram. Hah gitu.


Setelah menonton filem Sumpahan Kum Kum itu dan menjerit serta berpelukan sesama sendiri kerana seram melihat wajah hantu kum kum, si suami membuat keputusan untuk menyambung adegan mereka di bilik.

Persis Polis Trafik yang mengawal lalulintas ketika jalanraya sesak masa orang nak pergi kerja, si suami membuat isyarat tangan mengarahkan si isteri bersiap dan masuk tidur. Seperti polis trafik, si suami meniup wisel iaitu ayat manis pembuka kata… “Phewit… phewit… phewit...”. Si isteri akur lalu masuk make up sebelum make love.


Si isteri yang sudah bersiap, melabuhkan diri segera ke katil dan berpura-pura tidur sambil memejamkan mata. Lampu bilik dipadamkan. Si suami yang telah lama menanti menuju rapat ke isterinya di katil lalu menegur isterinya seperti dialog filem seram tadi.


Suami: Assalammualaikum… kum… kum…!


Si isteri yang terkejut dengan mata terpejam dan masih lagi seram dengan dialog filem hantu kum kum tadi memberanikan diri untuk menjawab salam.


Isteri: Errr… Walaikumsalam… lam… lam…


Si suami berasa happy, kerana ada respon daripada isteri yang menambahkan lagi minat si suami untuk maju lagi ke depan. Si suami terus berdialog dengan suara garau seperti seekor entiti yang menyeramkan.


Suami: Ada orang nak datang… tang… tang…!


Si isteri yang paham hasrat “entiti” itu dan sudah lama bersedia dengan muka yang berseri-seri terus berdialog dengan si suami yang mengada-ngada nak jadi entiti.


Isteri: Bulan pun dah datang. Masuklah… lah… lah…


Suami: Harrrrraaaaaammmm…. ram… ram… betul!


Malam itu si suami dengan muka yang bengis dan hati yang panas terus kekal menjiwai watak kum kum sehingga siang hari menjelang.

www.gurunsakura.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...