Undilah...

Tuesday, March 24, 2009

2 perogol hilang selera

KUALA LUMPUR: Seorang pelajar sebuah pusat pengajian tinggi terselamat daripada menjadi mangsa rogol beramai-ramai apabila dua suspek yang cuba menyentuhnya tiba-tiba ‘hilang selera’ selepas mendapati gadis terbabit sedang haid. Dalam kejadian jam 8 malam, Khamis lalu, mangsa yang berusia 21 tahun dikatakan cuba dirogol dua suspek berhampiran tanah perkuburan Islam di Jalan Ulu Bernam ke Tanjung Malim, di sini. Sumber polis berkata, dalam kejadian itu, mangsa dikatakan menaiki motosikal bersendirian menuju ke padang futsal di Tanjung Malim, di sini. Bagaimanapun, motosikalnya pancit berhampiran kawasan sunyi di Jalan Ulu Bernam dan ketika menolak motosikal itu dua lelaki menunggang motosikal melalui jalan terbabit berhenti dan berpura-pura membantu.

P/S - Tentu pembaca blog Dato' bermuka selamba bila baca berita di atas. Sebabnya rogol dah jadi benda biasa dah kat sini. Jangan terkejutlah kalau satu hari nanti ada orang yang sembang-sembang bab rogol cam takde apa-apa je. "Man anak kau amacam sekarang?"... "Mmm, ala takde apa-apa ok je, cuma baru kena rogol, kau?"... "Ala, anak aku minggu lepas lagi dah kena..." Ada pulak perogol jenis pilih-pilih yek. Tau pulak dia tak boleh mensetubuhi wanita yang berhadas besar. Sekolah mana agaknya dia...

Pantang nampak peluang, mesti nak on. Tulah tak selamat negara Malaysia. Rasa kat Papua New Guinea lagi selamat agaknya. Dato' baru-baru ada assignment kat Papua New Guinea... sebut betul-betul, bukan Papa New Bini. Dato' tengok takde pun couple-couple kat sana bercengkerama, berjalan-jalan berpimpin tangan, membuat aksi yang menjolok mata. Makna kata, takde couple pun yang Dato' nampak. Yelah, pahamlah, entah-entah diaorang pun tak ingin sesama sendiri, Dato' pun tak ingin nak ushar-ushar... hah gitu...

Tapi nak cerita negara yang bukan Islam pun takde pergaulan bebas. Ini Malaysia, segala-galanya Islam. Bank Islam, Pusat Islam, Muzium Islam, Zoo Islam, tak cukup Islam, tambah lagi Hadhari, tapi masih lagi terselamat. Kenapa? Allah dah sebut dalam Quran, laksanakan undang-undang Al-Quran, Allah akan beri keamanan.

Kalau kat Malaysia ni, dalam terang-terang pun boleh buat jahat, kita tak selamat berjalan, apa jaminan yang kita akan selamat, takde maksiat dan jenayah berlaku dalam masa satu jam bergelap? Apa yang akan berlaku pada malam 28 Mac 2009, hah ini yang kita tak tahu.




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...