Undilah...

Thursday, June 25, 2009

H2O dan H1N1

Dr Masaru Emoto dari Universiti Yokohama, Jepun telah membuat kajian pada bulan Mac tahun 2005 juga menulis buku “the Hidden Massage in Water” ( Pesan Tersembunyl di datam air). Melalui kajian demi kajian yang tetah dibuat oleh Dr Masaru tetah terbukti bahawa air mampu merespons dengan baik perlakuan dan maklumat yang diberikan kepadanya, datam bentuk tulisan, gambar bahkan kata-kata atau suara. Bersama pembantunya Kazuya, kristal-kristal air ditemui terakam dalam gambar apabila air dibekukan pada suhu -25”C menggunakan kamera berteknologi tinggi. Bentuk kristal yang dihasilkan dalam pelbagai bentuk bergantung kepada maklumat yang diberikan kepada air. Menurutnya air mampu merakam pesan, seperti pita magnetik atau compact disk.



Mokekul air akan membentuk kristal yang paling indah adalah air yang diberi kata-kata “cinta” dan “terima kasih”. Sebaliknya molekul air membentuk kristal yang tidak cantik bahkan membentuk lingkaran yang berlubang di tengahnya apabila dikatakan padanya “kamu tidak berguna” atau “kamu bodoh” .

Apabila kita biasa menyatakan terima kasih, sentiasa bersyukur dan dihiasi perasaan cinta dalam kehidupan, kita telah berjaya membentuk air dalam tubuh kita menjadi kristal-kristal heksagonal yang sangat bermanfaat untuk kesihatan kita. Sebaliknya jika keadaan hidup kita sentiasa tertekan dengan kejahilan, kebodohan, tidak bersyukur, sentiasa bermusuhan dan membenci, tidak redha dan banyak komen, maka kita tidak akan pernah mendapatkan kristal-kristal air yang cantik dan indah dalam badan kita. Kesihatan dan emosi selalu terganggu, sedangkan air heksagonal sangat berguna untuk mengeluarkan toksid-toksid ( racun-racun) dalam badan kita.

Air heksagonal adalah air yang berperanan untuk mengikat radikal bebas H+ dan OH. Oleh sebab itu apabila air seperti ini dibekalkan dalam badan kita atau terdapat dalam badan, maka akah terdapat reaksi atau tindak balas, rasa tidak sedap badan, bersin, batuk, mual, berpeluh-peluh, sering buang air kecil mahupun air besar. Reaksi seperti ini adalah tindak balas yang menggambarkan kemungkinan bertimbunnya toksid dalam badan kita. Tindak balas ini disebut sebagai detox effect atau homeostatic. (SOURCE: TIDAK BERNAMA)

Dato' Shah - Pastinya kajian di atas merupakan satu tamparan hebat kepada manusia-manusia yang memperlekehkan air jampi. Dulu ada seorang tua ternama yang mengatakan ulama' yang menjampi air sekadar menjual air itu untuk mendapat keuntungan, sementara ulama' itu sakit ke hospital juga. Ini menunjukkan orang tua itu jahil dalam agama yang jampi itu telah lama wujud dan dibenarkan sejak zaman nabi lagi. Asalkan air itu dibacakan dengan ayat-ayat al-Quran, maka jampi tidak bercanggah dengan syariat Islam, malah inilah medium untuk penyakit yang penyebabnya adalah jin.

Nah sekarang, doktor bukan Islam sendiri yang menjumpai bagaimana logiknya, dalam kes yang Dato' bawak ini, air jampi boleh mengubati penyakit. Rupanya air dapat memberikan tindak balas kepada kebaikan jika input kepadanya juga baik. Maka ayat suci Al-Quran yang dibacakan sudah tentu jauh lagi baik sebagai input untuk air itu dijadikan penawar. Kalau doktor Jepun tu tau yang orang Islam kutuk air jampi, tak ke malu.

Firman Allah, “….. Dan Kami ciptakan dari air segala sesuatu yang hidup…..” (Q.S. Al Anbiya:30)

Maka boleh juga kita simpulkan air tsunami yang menghancurkan umat manusia satu ketika dulu, merupakan tindak balas air yang mendengar unsur-unsur jahat kepadanya. Mungkin berhampirannya tempat-tempat maksiat dan berlaku perbuatan ingkar, atau tempat "TA" "TA" yang seksi bermaharajalela.

Macam dalam tubuh anatomi kita jugak, air juga bertindak balas. Bila sedih, keluar air, air mata. Bila sihat, keluar air, air peluh. Bila bercakap tak henti-henti, keluar air, air gerimis. Bila selsema, keluar air, hingus. Bila batuk, meluat dan rasa nak maki, keluar air, air ludah. Bila diri dah dapat rasa dekat-dekat nak kalah debat atau gementar, keluar air buih kat tepi mulut. Sekian dimaklumkan. Bila terlampau sedap dan terlalu nikmat, keluar air juga. Err maksud Dato', air liur basi. Itulah nikmat tidur. Hah gitu...

Nak cerita pasal tindak balas air ni, ada satu cerita, hah yang ni memang orang Malaysia, bukan orang negara lain. Ada satu pakcik tu dia kematian isteri. Beberapa hari, meleleh air mata dia mengenangkan isteri kesayangan tiada. Selang beberapa minggu, air mata berhenti meleleh, air liur pulak meleleh... Hah gitu. Makna kata hebatnya tindak balas air terhadap perasaan sedih dan tak tahan. Maksud Dato', tak tahan hari-hari makan kat warung.

Begitulah hebatnya ciptaan Allah. Agaknya virus H1N1 boleh ubat tak dengan air? Of courselah semua ubat guna air. Allah tak turunkan penyakit, sebelum Dia turunkan ubat. Ubatnya kita kena cari. Sebenarnya H1N1 ubatnya ialah jangan makan babi. Dato' rasa lah. Sebab Dato' tak dengar lagi orang Islam yang kena penyakit ini. Wallaua'lam.

Sebab bila manusia makan babi, DNA babi akan masuk dalam tubuh badan, dan tidak boleh dilupuskan, maka virus selsema babi yang tersebar mudah menjangkiti pemakan babi. Pemakan babi berisiko tinggi untuk dijangkiti, berbanding dengan orang yang tidak makan. Tapi ini belum ada kajian khusus lagi. Baru kajian amatur oleh Dato'. Lepas ni kena tukar namalah pulak. Dato' Dr. Shah...Hah gitu.

Dr. Shah juga berupaya mengubati penyakit cinta. Sesiapa yang ada masalah, boleh jumpa Dr. Shah, bawak ayam golek sekali, but without gravy, breast part please. Nanti Dr. Shah bagi ayat jampi dia, khas untuk orang bujang sahaja. Yang dah kahwin... pun boleh juga..., tapi, kalau nak pikat Wassini, kena mintak kebenaran dari Wassana terlebih dahulu berserta certified true copy. Kalau jadi, Alhamdulillah, kalau tak, Nauzubillah... salah baca lah tu...

1 comment:

  1. wahahaha...kalo aku bawak non ayam breast part camne plak...hah...gitu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...