Undilah...

Thursday, February 5, 2009

Hari Hitam

Bukan...bukan... Hari ni bukannya hari Itam (kawan Dato' tu). Tapi hari ini hari hitam buat Dato' dan teman-teman yang telah terkena atau senjata balik ke tuan. Pernah tak berlaku yang mana anda ni seorang peminat fanatik bola sepak Harimau Malaya. Dan pernah tak anda kecewa melihat mutu dan taktikal permainan pemain-pemain kesayangan anda? Dan pernah tak anda kecewa dengan strategi jurulatihnya? Itulah ibaratnya yang Dato' rasa sekarang ni.Dan sebagai penyokong, Dato' tetap setia menyokong hero-hero Dato'yang menjadi sumber inspirasi dalam kehidupan Dato' untuk terus berjuang memantoopkan lagi negara Malaysia yang tercinta ini.

Tapi apa nak buat.Hero-hero Dato' ni tersilap congak, tersilap langkah sampai Dato' pun tersilap mata dibuatnya. Magic telah berlaku. Wakenabeb!!

Dato' tau hero Dato'tu ada numbers. Tapi tak payah kot terlalu yakin dan announce terlalu awal. Tak jadi, malu beb dan orang tak percaya. Last sekali orang lain curi idea, dan dia pulak ada numbers. Baik Punya Cilok!!

Apa pun Dato' berharap agar muhasabah dibuat, kita tentu melakukan kesilapan dan dosa sehingga terjadinya Hari Hitam. Tapi ini adalah ketentuanNya,dan kemenangan di dalam perjuangan merupakan suatu giliran.
Firman Allah,

"Jika kamu (dalam peperangan Uhud) mendapat luka (tercedera), maka sesungguhnya kaum (musyrik yang mencerobohi kamu) itu telah (tercedera juga dan) mendaapat luka yang sama (dalam peperangan Badar). Dan demikian itulah keadaan hari-hari (dunia ini dengan peristiwa-peristiwa kemenangan atau kekalahan), kami gilirkan dia antara sesama manusia, (supaya menjadi pengajaran) dan supaya nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang tetap beriman (dan yang sebaliknya), dan juga supaya Allah menjadikan sebahagian di antara kamu orang-orang yang mati Syahid. Dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim."

So my Boys and Men, muhasabahlah. Kesalahan memang datang dari kita. Teruskan mengorak langkah. Takpe, hari ni hari dia...Esok, hari Jumaat!!!... Hah gitu...

Light off please...

2 comments:

  1. Begitulah hitam putih kehidupan. Tiada yang pasti bla kita bercakap soal hari esok. Cuma yang pasti hari ini adalah hasil hari semalam yang kita rancangkan.

    Jom join ke http://guraugarau.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. al-hakku bilan nizam, sayaglibul batin binnizam...."kebaikan yang tidak ade perancangan...sesungguhnya akan tewas dengan kejahatan yg dirancang dengan sebaiknye"...tak sure la hadith ke ape ke...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...