Undilah...

Monday, September 19, 2011

Eksklusif: Rakaman CCTV Berwarna Korean Look Di Apartment Berdekatan Ampang


Eksklusif! Hanya di Gurun Sakura. Jangan tukar siaran blog anda. Pada episod kali ini kita akan saksikan sebuah rakaman curi dari CCTV Apartment yang lokasinya terletak berhampiran dengan kawasan Ampang, Kuala Lumpur.  Apa yang menariknya? Imej yang dirakam dari CCTV tersebut  dikatakan seolah-olah mirip actor Korea kerana wajahnya yang Korean Look. Apa yang pastinya rakaman CCTV itu berwarna dan bukan mengunakan rakaman dari spycam atau kamera pengintipan yang mengunakan night vision mode.

Oleh itu dapat kita simpulkan di sini bahawa rakaman imej ini adalah 100% tulen dan dapat juga kita katakan confirm 99.9% bahawa pelaku yang dilihat di dalam rakaman itu sah Korean Look, kerana imejnya jelas dan nyata. Namun yang menjadi tanda tanya kita, apa si pelaku, yang mirip actor drama Korea itu buat di dalam Apartment itu? Segalanya akan terjawab sebentar sahaja lagi.

Sebelum Dato’ upload imej CCTV tersebut, pertama sekali cuba perhatikan Imej Satu di bawah ini;

IMEJ SATU

Imej Satu di atas adalah petikan dari drama Korea yang popular iaitu Boys Over Flowers. Di dalam satu scene drama itu, Jan Di telah diculik, dan Ji Hoon (lakonan pelakon Kim Hyun Joong-seperti dalam Imej Satu) telah membuat panggilan telefon kepada Jun Pyo. Kim Hyun Joong juga merupakan salah seorang penyanyi kumpulan pop Korea yang popular iaitu SS501.

Tahukah anda berapakah harga helmet yang dipakai oleh pelakon Kim Hyun Joong itu? Dikhabarkan harganya sebanyak 15 million KRW. Canggih tak? Canggihnya helmet ini. Sebab itulah dikatakan dalam drama itu, Ji Hoon boleh membuat panggilan telefon walaupun dengan memakai helmet. – Sumber: www.koreanclicks.com

Baiklah, perenggan seterusnya ini Dato’  senaraikan beberapa fakta tentang wajah orang Korea atau Korean Look supaya apabila Dato’ tunjukkan gambar CCTV itu, maka dapatlah kita membuat perbandingan.

Ciri-ciri Korean Looks;
1. Orang Korea memiliki wajah yang panjang dan memiliki mata kecil dengan kelopak mata tunggal. Mata-Mata yang bermisai panjang tak masuk dalam kategori ini.
2. Mata orang Korea pada asalnya memang sepet. Ini kerana di sana ada musim sejuk, jadi bermata kecil satu kelebihan kerana jika mata mereka besar, maka mata mereka akan menjadi kering pada musim sejuk. Agaknya lah.

3. Mata orang Korea yang sebegitu, mudah untuk menghasilkan air mata, sama ada air mata kedukaan atau air mata kegembiraan. Mungkin kerana itu, filem dan drama mereka kaya dengan air mata dan mata air. Hah gitu.

4. Mata wang di Korea Selatan ialah Won.


Sekarang tibalah masa untuk Dato dedahkan rakaman CCTV imej Korean Look yang berjaya ditangkap di sebuah Apartment di sini. Perhatikan Imej Dua berikut;
 

IMEJ DUA


Inilah imej Korean Look, mirip actor Korea yang dimaksudkan. Chaiiittt! Rupa-rupanya imej Dato’ Shah yang dirakam curi. Sungguh kotor taktik politik mereka. Tidak cukup dengan konspirasi  yang ada, mahu ditambah dengan  fitnah yang baru. Sebenarnya begini ceritanya. Biar Dato’ jelaskan agar rakyat tahu hal sebenar. Jangan terperangkan dengan permainan kotor mereka.

Yang sebenarnya, visor helmet Dato’ (atau perisai muka di helmet) tertanggal tempoh hari akibat jatuh ke lantai. Jadi bila Dato’ menunggang motor tu, terpaksa Dato’ kecikkan sedikit mata tu, supaya tak kena segala jenis habuk, debu, jerebu, dan hujan.  Itu yang nampak macam Korean Look tu. Hah gitu. Nampak tak? Nampak tak permainan dia?

Jadi untuk mengelakkan fitnah jijik ini berterusan berlaku, Dato’ telah membeli helmet yang baru jenama "Y", setelah seminggu menunggang motorsikal dengan gaya Korean Look. Perhatikan Imej Tiga selepas membeli helmet baru, yang berjaya juga dirakam dengan CCTV di Apartment yang sama.
IMEJ TIGA

Tahukah anda berapakah harga helmet yang dipakai oleh Dato’ itu? Harga asal RM100, dapat kurang RM5. Murah tak? Murahnya helmet ini. Diharap dengan adanya helmet baru ini, mereka dapatlah menghentikan dakwaan yang Dato’ ni Korean Look.

Tidak ada siapa pun yang dapat memahami, betapa tak terkata letihnya apabila sewenang-wenangnya dikaitkan dengan Kim Hyun Joong. Eh tapi bila dah pakai helmet baru tu, masih ketara lagilah. Gambar dengan helmet baru tu, sama pulak dengan Imej Satu di atas. Ah lantaklah diaorang nak kata apa, Korean Look, pun Korean Look lah!

http://gurunsakura.blogspot.com

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...